Lähde mukaan villisikaviikonloppuun!

Runsastunut villisikakanta on tuonut moniin osiin Suomea uusia, mielenkiintoisia metsästysmahdollisuuksia. Villisika on monipuolinen ja haastava riistaeläin, jota voidaan metsästää kyttäämällä, ajoketjussa tai koirilla. Siitä saa myös monenlaista herkullista riistaruokaa.

Metsästäjäliitto sekä maa- ja metsätalousministeriö järjestävät yhdessä muiden toimijoiden kanssa valtakunnallisen villisikaviikonlopun 23.–25.2.2018. Tarkoituksena on metsästää villisikaa samanaikaisesti sen esiintymisalueilla. Lisäksi tarjoamme lisää tietoa villisiasta ja sen metsästyksestä, näytteiden otosta ja riistaruoasta.

Tapahtumaan voi osallistua esimerkiksi järjestämällä yhteisjahdin naapuriseurojen kanssa. Voitte myös tarjota alueen asukkaille tietoa villisiasta esimerkiksi makkaranuotiolla. Metsästäjäliiton nettisivuille tulee pian ilmoittautumislomake ja lisätietoa viikonlopusta.

Villisikakannan hallinta on tällä hetkellä erityisen tärkeää afrikkalaisen sikaruton uhan vuoksi. Taudin saapuminen Suomeen toisi mukanaan rajoitteita ja velvoitteita myös metsästäjille.

Lähtekää mukaan viettämään mukava yhteisöllinen jahtiviikonloppu!