Onnittelut Eränkävijöille parhaan TV-ohjelman Kultaisesta Venlasta

Eränkävijät teki historiaa voittamalla Kultaisen Venlan parhaan tv-ohjelman sarjassa perjantaina 12.1.2018. Historiallisen voitosta tekee se, että eränkäyntiä käsittelevä ohjelma valittiin nyt ensimmäistä kertaa vuoden parhaaksi Suomessa. Erityisen hienoa on, että palkinto on yleisön valitsema, mikä kertoo, että metsästys, kalastus ja luonto kiinnostavat suomalaisia todella paljon. Eränkävijät ei ole koukuttanut ainoastaan metsästäjiä ja kalastajia. Jo ensimmäisellä kaudella sarjan jokaista jaksoa seurasi yli 800 000 katsojaa mukaan lukien YLE Areenan katsojaluvut. Toivottavasti TV-yhtiöt tajuavat ottaa vihjeestä vaarin ja lisätä erätarjontaa myös muille kanaville.

Eräohjelmien tekeminen ei ole helppoa. Kuvaajilta vaaditaan paljon, ja turvallisuuteen pitää kiinnittää erityishuomiota. Myös kaluston tulee olla huippuluokkaa. Eränkävijöissä näkyykin hienosti, miten vaihteleva ja rikas suomalainen luonto on. Suomen luonto tuntuu kiinnostavan laajasti myös rajojemme ulkopuolella. Eränkävijöiden kansainvälinen versio, Love of the Wild, on myyty jo 30 maahan. Sarjasta on myös tulossa kolmas tuotantokausi syksyllä.

Lämpimät onnittelut kaikille sarjan teossa mukana olleille ja suuri kiitos siitä, että olette tehneet suomalaista eräkulttuuria tunnetuksi niin kotimaassa kuin ulkomaillakin! Metsästäjäliitto on ollut yhteistyössä mukana esikatselemassa metsästystä käsittelevät osiot. Jälki on ollut kuitenkin jo lähtökohtaisesti niin laadukasta, että meidän roolimme on jäänyt hyvin pieneksi.