Hirvimerkki!-kampanja tähtää hirvikolareiden vähentämiseen

Metsästäjäliitto ja Autokoululiitto käynnistivät kampanjan hirvieläinonnettomuuksien vähentämiseksi vuonna 2015. Hanke kouluttaa autoilijoita ennakoimaan hirvikolareita, kehittää tapoja varoittaa riskialueista ja opastaa, kuinka toimia kolarin sattuessa.

Tänä vuonna kampanja on laajentunut viikon mittaiseksi kiertueeksi. Kampanja on myös osa Suomi 100 -hanketta. Järjestäjinä toimivat Metsästäjäliitto, Suomen Autokoululiitto sekä Trafi ja mukana ovat myös Shell/ST1, Veho, Suomen Punainen Risti, Suomen palopäällystöliitto ja Hätäkeskuslaitos.
Avaustapahtuma on Nokian ajoharjoitteluradalla, minkä jälkeen kiertue kiertää Shell HelmiSimpukka palveluasemilla halki Suomen.

Kullakin asemalla on Autokoululiiton jäsenkoulujen ajo-opettajia ja metsästäjiä muistuttamassa tielläliikkujia pimeän vuodenajan haasteista, kertomassa hirvieläinvahinkojen ehkäisemisestä sekä siitä, kuinka toimia kolarin sattuessa. Luvassa havainnollistava ensiapunäytös sekä mahdollisuus ajaa uudella suomalaisella DRIVE!Ajosimulaattorilla. Lisäksi kunkin aseman 150 ensimmäiselle vieraalle jaetaan huomioliivipaketti. Luvassa on myös monenlaista muuta ohjelmaa.

Kiertueasemilla on tapahtumapäivänä tarjolla riistalounas klo 18 asti.

Kiertuekalenteri:

Pe 6.10. Avajaistapahtuma medialle Nokian ajoharjoittelurata (klo 10-12.30)
Ma 9.10. Shell HelmiSimpukka Napapiiri (klo 14–18)
Ti 10.10. Shell HelmiSimpukka Zeppelin (klo 14–18)
Ke 11.10. Shell HelmiSimpukka Siilinjärvi (klo 14–18)
To 12.10. Shell HelmiSimpukka Hirvaskangas (klo 14–18)
Pe 13.10. Shell HelmiSimpukka Mäntsälä (klo 14–18)

Seuraa tapahtumaa Facebookissa