Kevätliittokokouksessa palkittiin Metsästäjäliiton vuoden kouluttajat

Kuvassa vasemmalta Metsästäjäliiton puheenjohtaja Tuomas Hallenberg, vuoden nuori koulutttaja Silja Rännäli, vuoden naiskouluttaja Leena Kulmala ja Metsästäjäliiton koulutuspäällikkö Ere Grenfors. Vuoden mieskouluttaja Sakari Venäläinen oli valitettavasti estynyt tulemasta tapahtumaan.

Metsästäjäliiton vuoden nuoreksi kouluttajaksi valittiin Kymen piirin Silja Rännäli, naiskouluttajaksi Etelä-Hämeen piirin Leena Kulmala ja mieskouluttajaksi Lapin piirin Sakari Venäläinen. Onnea kaikille palkituille ja lämpimät kiitokset todella arvokkaasta työstä metsästyksen hyväksi! Alla valintojen perustelut:

Nuori kouluttaja: Silja Rännäli, Kymi

• Toiminut useita vuosia aktiivisesti nuorisotoiminnan parissa Kymen piirin alueella (tapahtumien järjestäminen, ohjaajana toimiminen)
  • Järjestänyt nuorisokoulutusta, joka tähtää metsästäjätutkinnon suorittamiseen ja metsästysmahdollisuuksien tarjoamiseen
  • Osallistunut myös muiden piirien toimintaan kouluttajana
  • Teki merkittävän työn valtakunnallisen MegaMetso-leirin sihteerinä. Osallistui aktiivisesti myös leirin rakennukseen ja purkuun

Naiskouluttaja: Leena Kulmala, Etelä-Häme

• Osallistunut aktiivisesti Etelä-Hämeen piirin nuorisotoiminnan toteutukseen ohjaajana ja tapahtumien järjestäjänä
  • Oli erittäin aktiivisesti mukana MegaMetson järjestelyissä. Hän osallistui leirin valmisteluun koko vuoden 2016 ajan ja toimi Etelä-Hämeen piirin joukkueen johtajana

Mieskouluttaja: Sakari Venäläinen, Lapin Piiri

• Kittiläläinen Sakari Venäläinen on toiminut Kittilän Metsästys- ja kalastusseuran ampumajaostossa 20 vuotta, vastaten koko toiminta-aikansa nuorten ja aloittelevien ampujien kouluttamisesta
  • Huolehtinut nuorten ampumavalmennuksesta ohjaten viikoittaisia ampumaharjoituksia talvisin sisäampumaradalla ja kesäisin ruutiaselajeissa ampumaradalla