Metsästäjäliiton vuoden metsästysseuraksi kaksi seuraa

Kuvassa oikealta Kauhajoen Metsästysseuran varapuheenjohtaja Jyri Rinne ja puheenjohtaja Pauli Kiviluoma, Pyhäselän Metsästäjien puheenjohtaja Timo Pöllänen sekä Metsästäjäliiton puheenjohtaja Lauri Kontro ja toiminnanjohtaja Panu Hiidenmies.

Metsästäjäliiton vuoden 2015 metsästysseuraksi valittiin poikkeuksellisesti kaksi ansioitunutta seuraa.  21.5. järjestetyssä liittokokouksessa palkittiin Pyhäselän Metsästäjät Pohjois Karjalan piiristä sekä Kauhajoen metsästysseura Pohjanmaan piiristä.

Sydämelliset onnittelut molemmille seuroille ja suurkiitos arvokkaasta riistanhoitotyöstä!

Alla vielä valintojen perustelut:

Pyhäselän Metsästäjät harjoittaa aktiivista riistanhoitoa pienpetopyynnistä monipuoliseen riistaruokintaan. Seura on myös tehnyt paljon työtä ampuradan ja ammuntaharrastuksen kehittämiseksi. Se on lisäksi panostanut aktiivisesti nuorisotoimintaan ja pyrkinyt tekemään seuraan pääsyn mahdollisimman helpoksi nuorille. Pyhäselän Metsästäjät järjesti ensimmäisen MiniMetso-leirin Pohjois-Karjalan piirin alueella sekä peruskoulusta valmistuville nuorille päivä eräkoulutuspäivän. Lisäksi seurassa on aktiivista koirankasvatus-, näyttely- ja kilpailutoimintaa. Aktiivista sidosryhmätoimintaa ovat muun muassa yhteistoiminta 4H-kerhon kanssa, pilkkikilpailut ja Vuoden Erämies -tapahtuma. Pyhäselän Metsästäjissä on noin 270 jäsentä.

Kauhajoen metsästysseura on vuosikymmenien ajan ollut aktiivinen metsästysammuntapuolella kisajärjestäjänä, riistanhoitopuolella mm. kosteikkoasioissa ja pienpetopyynnissä. Peltolintujen kasvattaminen ja kannan vaaliminen on yksi kärkihankkeista Kauhajoella. Vuonna 2015 Kauhajoen metsästysseuralle myönnettiin ensimmäisenä metsästysseurana arvostettu kansainvälinen Wildlife Estates -tunnus. Seurassa on tuhat jäsentä, ja se jakaantuu kahdeksaan kyläosastoon.