Tarjotaan yhdessä nuorille unohtumaton eräelämys

MEGAMETSO-LEIRI 2019 | OHJELMA | ILMOITTAUDU LEIRILLE | TULE MUKAAN TALKOISIIN

MegaMetso-leiri on Metsästäjäliiton valtakunnallinen nuorten metsästysaiheinen suurleiri. Leiri on suunnattu 14-17 -vuotiaille nuorille. Tänä vuonna leiri järjestetään Mikkelissä Karkialammin varuskunta-alueella 31.7.-4.8.

Edellinen leiri oli hieno yhteisponnistus. Olisi tärkeää, ettäsaisimme myös ensi kesän leirille runsaan joukon tekijöitä. MegaMetsolla on monenlaista tekemistä ammuntojen valvonnasta koulutukseen, leirialueen kunnossapitoon ja ryhmien ohjaamiseen. Hommien lisäksi leirillä oloaikaan mahtuu totta kai myös uusia kokemuksia ja mukavaa yhdessäoloa samanhenkisten ihmisten kanssa.

Talkooapua tarvitaan sekä leirille että leirin valmisteluun (29.-31.7.). Kaikille leirin vapaaehtoisille tarjotaan majoitus ja ruoka. Osa vapaaehtoisista voi saapua leiriläisille järjestettävällä yhteiskuljetuksella.

Voit tulla hommiin koko leirin ajaksi tai vain osaksi aikaa. Jokaiselle halukkaalle löytyy varmasti tehtävää!

Leirin ohjelma:

31.7. Leirille saapuminen

1.8. Ammuntaa ja koulutusta

2.8. Ammuntaa ja koulutusta

3.8. Kilpailu ja leirin päättäjäiset

4.8. Leirin purku ja kotimatka

Leirinalueen rakentaminen 29.-31.7.

Leirialueen rakentaminen alkaa leiriä edeltävänä maanantaina. Ensin valmistellaan ammuntapaikat sekä koulutus- ja majoitusalueet sekä perehdytetään myös vapaaehtoisia tehtävissään. Rakentamisen aikana löytyy hommaa aina vesakon raivauksesta teltan pystytykseen, ammuntojen testaukseen ja opasteiden pystytykseen.

Leiri- ja koulutusalueen tehtävät

Leiri- ja koulutusalueella riittää erialaisia tehtävää koko leirin ajan. Vapaaehtoisia tarvitaan mm.  koulutusten valmisteluun, alueen kunnossapitoon ja kaluston kuljetukseen. Näissä tehtävissä saat hyvän kokonaiskuvan leiristä ja pääset tekemään vaihtelevia tehtäviä.

Ryhmänohjaajat

Ryhmänohjaajat huolehtivat, että oma joukkue on oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja opastaa leiriläisiä. Ryhmänohjaaja toimii myös leiriläisten lähimpänä tukihenkilönä, jos leirillä tulee huolia ja murheita. Ryhmänohjaajilta toivotaan kokemusta nuorten kanssa toimimisesta ja rentoa asennetta. Toiveena olisi, että ryhmänohjaajat pystyisivät olemaan paikalla koko leirin ajan.

Yövalvojat

Leirin päivät ovat hektisiä sekä leiriläisille että vapaaehtoisille, joten yöllä lepo tulee tarpeeseen. Rauhallisen yöunen ja turvallisuuden takaamiseksi majoitusalueella toimivat yövalvojat. He ovat myös ensimmäisiä, joille leiriläiset voivat tulla yöaikaan kertomaan mahdollisista ongelmista tai askarruttavista asioista. Yövalvojien ei ole välttämätöntä osallistua leirin muihin tehtäviin.

Ammunnan valvojat

MegaMetso-leirillä järjestetään monipuoliset ammunnat sekä kiväärillä että haulikolla. Ammunnat toteutetaan maastossa rastimuotoisena ja jokaiselle rastille tarvitaan useita ammuttajia ohjeistamaan ja varmistamaan ammuntojen turvallisuuden. Ammuntojen ohessa on mahdollisuus itsekin tutustua eri valmistajien aseisiin.

Ilmoittautuminen

Jos kiinnostuksesi heräsi, ilmoittaudu rohkeasti mukaan. Kerro ajankohta, jolloin voit osallistua, sinua kiinnostavat tehtävät ja mahdollisen erikoisosaamisesi.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot:

Henri Mutanen

Koulutuspäällikkö

henri.mutanen@metsastajaliitto.fi

Merkitse sähköpostiviestin otsikoksi "Talkoisiin MegaMetsolle"