Metsästäjäliitto kouluttaa osaavia ja vastuullisia metsästäjiä

Koulutukset
Koulutukset ovat Metsästäjäliiton merkittävä jäsenpalvelu. Ne on tarkoitettu ensisijaisesti jäsenille ja jäsenseuroille. Osaan koulutuksista voivat osallistua myös liittoon kuulumattomat. Liittymällä jäseneksi pääset hyödyntämään koulutustarjontaa kokonaisuudessaan.

Vastuullinen ja osaava jäsenistö on yksi Metsästäjäliiton toimintaa ohjaavista painopistealueista. Muuttuvassa maailmassa metsästäjät tarvitsevat uudenlaisia taitoja. Myös kiinnostuksen kohteet ja tavoitteet omalle harrastukselle ovat entistä monimuotoisemmat. Tavoitteenamme Metsästäjäliitossa on, että suomalaiset metsästäjät ovat vastuullisen metsästyksen edelläkävijöitä, ja että metsästysseurojen toimintaedellytykset säilyvät muuttuvassa maailmassa.

Metsästäjäliitto piireineen tarjoaa monipuolista koulutusta. Seuroille järjestetään esimerkiksi koulutusta  jäsenpalveluiden ja seuratoiminnan tueksi. Voit myös kehittää taitojasi vaikkapa riistankäsittelyssä, metsästystaidoissa, riistan- ja luonnonhoidossa sekä metsästysammunnassa. Kehitämme jatkuvasti koulutuksiamme vastaamaan jäsenistön ja jäsenseurojen kysyntää. Jäsenenä voit esimerkiksi esittää toiveita uusista koulutuksista omassa piirissäsi tai Metsästäjäliitossa.

Metsästäjien terveys- ja hygieniakoulutus

Metsästäjien terveys- ja hygieniakoulutus on riistanlihankäsittelyn hygieniakoulutusta. Koulutuksen suorittanut henkilö saa tarkastaa ruhon ja sisäelimet jo pyyntipaikalla. Tarkastaminen on edellytyksenä, mikäli liha aiotaan viedä leimattavaksi. Koulutuksessa tarjotaan myös ajankohtaista, huipputason tietoa esimerkiksi riistaeläinten sairauksista, kuten afrikkalaisesta sikarutosta. Metsästäjien terveys- ja hygieniakoulutus on erityisen hyödyllinen riistalihaa myyville seuroille, mutta se on tarpeellista tietoa myöskin perusmetsästäjälle. Koulutuksen osallistuneet kirjataan Ruokaviraston viralliseen rekisteriin. Koulutuksen hinta on edullisempi Metsästäjäliiton jäsenille.

Terveys- ja hygieniakoulutukset 2020

Paikka: Sotkamo, Vuokatin Urheiluopisto
Aika: 14.-15.2.2020. Kurssi pidetään 14.2 klo 17-21 ja 15.2 klo 9-15.
Hinta: Jäsenille 100 €, ei jäsenille 150 €
Ilmoittautuminen:  31.1.2020 mennessä juhani.voutilainenatmetsastajaliitto.fi. Tiedustelut  0503547276 tai juhani.voutilainenatmetsastajaliitto.fi

Paikka: Ruukki, Ruukin maaseutuopisto
Aika: 20.-21.2.2020. Kurssi pidetään 20.2 klo 12-18 ja 21.2 klo 8-16.
Hinta: Jäsenille 100 €, ei jäsenille 150 €. Metsästäjän terveysoppi-kirja 59 €
Ilmoittautuminen:  ouluatmetsastajaliitto.fi

Kysyttävää? Älä epäröi ottaa yhteyttä!

Henri Mutanen
koulutuspäällikkö