Kansainvälisten metsästysammuntojen SM-kisat Mäntsälässä 7.-8.6.

Uudet Suomenennätyspisteet tehtaillut Mika Laarimo onniteltavana

Metsästäjäliiton kuninkuuslajeiksikin mainittujen kansainvälisten metsästysammuntojen Suomen mestaruuksista kilpaillaan tulevana viikonloppuna Uudenmaan piirin Mäntsälän ampumaurheilukeskuksessa.

Torstaina, heti puolen päivän jälkeen, on mahdollisuus harjoitusammuntoihin ja samalla pääsee tutustumaan kisaratoihin.

Perjantaina ammutaan Pohjoismaisten lajien paremmuuksista neljässä henkilökohtaisessa sarjassa sekä selvitetään mitkä piirit yltävät mitaleille viisihenkisissä joukkuekisassa.

Kilpailijoiden on säilytettävä ampumavire koko päivän, sillä kilpailu koostuu neljästä lajista. Kauriin, liikkuvan hirven, metsästystrapin sekä Compak ammuntojen parhaiten taitavat saavat silloin mitalinsa. Samoin selviää kestääkö Mika Laarimon viime vuonna tekemä huima Suomen ennätystulos 393 pistettä tämän vuoden rynnistyksen.

Lauantaina ammutaan Eurooppalaisen metsästysammunnan luodikkokilpailun mestaruuksista. Luodikon tulokseen lisätään yhdistelmäkilpailussa Trap ja Compak ammunnat ja näin tiedetään, keille ojennetaan yhdistelmäkilpailun mitalit.

Molemmissa lajeissa on SM menestyksen lisäksi kyseessä vielä viimeinen katsastuskilpailut. Katsastusten perusteella selviää joukkueet tämän vuoden PM-kilpailuihin ja ensi vuoden EM-kilpailuihin.

Kun kerran kaikki näitä lajeja jo harrastavat kokoontuvat Mäntsälään, niin lähdehän sinne sinäkin. Ellet niitä vielä itse ole kokeillut, niin tämän parempaa mahdollisuutta kansainvälisten ammuntojen eri lajeihin tutustumiseen ei tule!

Lisätietoja, kuten kisakutsu ja eräluettelot: SM-kilpailut