Löytyykö sinulta Wadén-ainestoa?

D. J. Wadén oli monella tapaa merkittävä mies, muun muassa Metsästäjäliiton ensimmäinen puheenjohtaja.

Daniel Johannes Wadén (1850–1930) oli Suomen riistanhoidon, metsästyksen ja kenneltoiminnan uranuurtajia. Häntä pidetään maamme puhelintoiminnan isänä. Hän oli monipuolinen organisaattori, liikemies ja suurlahjoittaja.

Professori Martti Häikiö valmistelee Wadénista elämäkertateosta ja digitaalista tietopakettia. Hankkeen tukiryhmään kuuluu muun muassa Metsästäjäliiton edustaja.

Nyt kaivataan tietoa Wadéniin liittyvistä kuvista, esineistä, dokumenteista ja tarinoista. Aineisto halutaan ensi sijassa nähdä, valokuvata, skannata ja luetteloida. Yhteydenotot mieluiten sähköpostilla martti.haikio(at)kolumbus.fi, puhelimella 050-5057140 tai postitse Tehtaankatu 21 B 40, 00150 Helsinki.

Mikäli joku haluaa luovuttaa alkuperäistä aineistoa, Suomen Metsästysmuseo tallettaa sen mielellään kokoelmiinsa. Yhteyshenkilö on amanuenssi Pekka Allonen, pekka.allonen(at)metsastysmuseo.fi, 045 1701585, Tehtaankatu 23 A, 11910 Riihimäki.