Ultracomilta joululahja Metsästäjäliiton Metso-leiritoimintaan

Kuva: Kati Lumijärvi @lumijarvis

Ultracom Oy lahjoittaa tämän vuoden joulumuistamiseen tarkoitetut varat Suomen Metsästäjäliiton Metso-leiritoimintaan tukemaan vähävaraisten lasten ja nuorten metsästys- ja koiraharrastusta.
- Eränkäynti, riistanhoito ja metsästys ovat hienoja tapoja viettää aikaa luonnossa. Ne opettavat myös yhteisöllisyyttä ja vastuullisuutta. Metsästäjäliiton järjestämät Metso-leirit, ovat erinomainen tapa lapsille ja nuorille päästä oppimaan näitä tärkeitä taitoja, toteaa Ultracomin toimitusjohtaja Jari Maansaari.

Metsästäjäliiton piirit ja jäsenseurat järjestävät paljon nuorten ja lasten toimintaa, kuten Metso-leirejä ja eräkerhoja, kouluvierailuja, koulutusta ja erilaisia teemapäiviä. Liiton nuorisotapahtumiin osallistuu vuosittain noin 3 000 henkilöä, jonka lisäksi vapaaehtoiset metsästäjät kertovat harrastuksesta kouluissa ja tavoittaen suuren joukon lapsia ja nuoria.
- Metsästys, koiraharrastus ja riistanhoito on tärkeä osa monimuotoista luontokokemusta ja haluamme kannustaa jatkossakin lapsia ja nuoria tämän hienon harrastuksen pariin, Maansaari lisää.

Metsästäjäliitto kiittää Ultracomia lahjoituksesta.
- On upeaa huomata, että nuorisotyömme nähdään arvokkaana ja myös yhteistyökumppanit haluavat olla mukana tukemassa toimintaamme, sanoo Metsästäjäliiton toiminnanjohtaja Heli Siitari.