Pohjois-Karjalan piiriin uusi toiminnanjohtaja

Metsästäjäliiton Pohjois-Karjalan piirissä aloittaa kuun vaihteessa uusi toiminnanjohtaja, joensuulainen Mika Elomäki.

Elomäki on koulutukseltaan metsäinsinööri metsien monikäyttöön liittyvällä painotuksella. Siihen kuuluu esimerkiksi riistan elinympäristöjen hoidon huomioiminen. Hän on toiminut muun muassa riistanhoitajana Kytäjän kartanolla ja tehnyt metsojen soidinaluekartoituksia metsäyhtiö Tornatorille. Lisäksi hän on opiskellut riistamestarin ammattitutkintoa.

Metsästysharrastuksen Elomäki on aloittanut jo lapsuudessa. Nykyisin hän metsästää kaikkea riistaa kolmen karkeakarvaisen saksanseisojansa ja yhden karkeakarvaisen mäyräkoiransa kanssa.

Pohjois-Karjalan piirin toiminnassa Elomäki on ollut mukana koulutusringissä. Pohtiessaan alkavaa toiminnanjohtajan pestiään, hän painottaakin juuri koulutukseen liittyviä asioita:

– Tärkein asia on se, että nuoriso vieraantuu luonnosta. Nuoret jähmettyvät penkin ja näytön väliin. Ei kaikista tarvitse tulla metsästäjiä, mutta luontoa ja riistaa pitää arvostaa. Se on kärki, hän toteaa.

51-vuotias Elomäki on perheellinen mies, joka on siviiliammatiltaan myyntipäällikkö.

Metsästäjäliitto kiittää lämpimästi piirin entistä toiminnanjohtajaa Markku Kejosta piirin ja liiton eteen tehdystä työstä kuluneen 15 vuoden aikana!