Hirvimerkki!-kampanjakiertue muistuttaa hirvivaarasta

Hirvikolareiden vähentämiseen tähtäävä Hirvimerkki!-kampanja alkaa tänään perjantaina 5.10. Helsingissä. Ensi viikolla kampanjakiertue kulkee halki Suomen.

Hirvimerkki!-kampanjan tavoitteena on kouluttaa autoilijoita ennakoimaan hirvikolareita, kehittää uusia tapoja varoittaa riskialueista sekä opastaa kuinka toimia kolarin sattuessa.

Kampanjan avaustilaisuus pidetään Narinkkatorilla Helsingin Kampissa tänään 5.10. kello 12–14. Ensi viikon aikana kiertue kulkee lännestä itään pysähtyen Shell HelmiSimpukka -asemilla Porissa, Hämeenlinnassa, Muuramessa, Liperissä ja Savonlinnassa. Päivittäistä ohjelmaa järjestetään kello 11–17, tervetuloa mukaan!

Kiertueella on mahdollisuus keskustella asiantuntijoiden kanssa onnettomuuksien ehkäisystä ja oikeasta toiminnasta kolaripaikalla. Kiertueen päätähtenä toimii herra Hirvi, eli täysikokoinen uroshirvi, jonka mittasuhteita pääsee katsomaan tuulilasin takaa.

Suomen autokoululiiton, Suomen Metsästäjäliiton ja Trafin Hirvimerkki!-kampanja on toteutettu vuosittain vuodesta 2015 lähtien. Mukana kampanjassa tänä vuonna ovat myös Shell HelmiSimpukka, St1 Oy, Volvo Cars, Volvo Trucks Suomi ja V-Traffic.

Tapahtumapaikat päivittäin kello 11–17:

• Ma 8.10. Shell HelmiSimpukka Pori, Noormarkku
  • Ti 9.10. Shell HelmiSimpukka Hämeenlinna, Iittala