Hyvä kuva tai video on loistava näyteikkuna metsästykseen

Metsästykseen liittyvistä kuvista tulisi aina välittyä kunnioitus riistaa kohtaan. Kuva: Silja Hallenberg

Metsästys on hieno harrastus, jonka tähtihetkiä on mukava ikuistaa kameralla. Tunnelmallinen kuva viestii onnistuneesti hienosta harrastuksestamme. Asialla on kuitenkin myös kääntöpuoli. Huono kuva voi aiheuttaa suuren yleisön parissa väärinkäsityksiä ja antaa väärän kuvan metsästyksestä ja metsästäjistä.

Kukaan metsästäjä tuskin haluaa olla levittämässä negatiivista mielikuvaa harrastuksestaan, vaan päinvastoin. Aina ei tule ajatelleeksi, että kuva tai video saattaa levitä nopeasti ja laajastikin myös suljettujen ryhmien ja foorumien ulkopuolelle. Hetkessä yksityiseksi tarkoitettu julkaisu saattaa olla suuren yleisön ihmeteltävänä. Siksi on aina hyvä miettiä tarkkaan, minkälaisen kuvan metsästyksestä antaa, jos käykin niin että oma päivitys leviää kulovalkean tavoin kaikkien katsottavaksi.

Muistahan aina, että kuvista tulisi välittyä kunnioitus riistaa kohtaan.

Upeita tunnelmallisia metsästyskuvia on julkaistu muun muassa Metsästäjäliiton #MennäänMetsälle-kuvakampanjassa. Kuvia voi hakea ja seurata esimerkiksi Instagramissa #MennäänMetsälle aihetunnisteella. Lue lisää kuvakilpailusta.