Keskitetty jäsenlaskutus

Keskitetty laskutus

Keskitetty jäsenmaksulaskutus tarkoittaa, että palveluun siirtyvien seurojen jäsenten laskuttaminen hoidetaan keskitetysti liiton kautta. Laskutettuaan jäseniä liitto tilittää piireille ja seuroille näiden osuudet saapuneista jäsenmaksuista. Aiemmin seurat ovat laskuttaneet itse omat jäsenensä ja tilittäneet piirille ja liitolle näiden osuudet.

Keskitetty laskutus vähentää kuluja sekä seuroilta että Metsästäjäliiton piireiltä, kun jäsenlaskun postituskulut, tulostuskulut ja materiaalikulut vähenevät. Samalla postitukseen kuluva työmäärää vähenee oleellisesti. Halutessaan myös mahdollinen jäsenmaksujen perintä hoituu keskitetysti, joten tältäkin osin rahastonhoitajan työmäärä vähenee.

Laskujen lähettämisajankohdasta (seura käy itse jäsenrekisterissä lähettämässä) ja niiden sisällöstä päättää seura itse. Laskulle voidaan lisätä myös muita laskutettavia asioita, saate teksti ja liitteitä.

Keskitetyssä laskutuksessa seuran rekisteriylläpitäjä pääsee seuraamaan maksutapahtumia rekisterin kautta. Ylläpitäjä näkee lasku ja maksutiedot lähes reaaliajassa.

Keskitetyn laskutuksen toimintamalli

Keskitetyn laskutuksen käyttöönotto on toistaiseksi mahdollista Etelä-Hämeen, Keski-Suomen, Keskipohjan, Kymen, Lapin, Oulun, Pohjanmaan, Pohjois-Hämeen, Pohjois-Karjalan, Pohjois-Savon, Satakunnan, Suursavon, Svenska Österbottenin, Uudenmaan ja Varsinais-Suomen piireissä.

Keskitetyn laskutuksen hinta on 1,26 e per jäsen (sisältää kuoren, postimaksun, laskun tulostuksen ja postituksen). Liitteiden osalta lisäsivu maksaa 12 senttiä kappaleelta.

HUOM! Keskistettyyn liittyvän seuran tulee merkata jäsenrekisteriin osallistuminen 1.4. mennessä. Tämä tapahtuu laskutusasetuksista painamalla "seurani kuuluu keskitettyyn jäsenmaksulaskutukseen".

Keskitetyn jäsenmaksulaskutuksen käytössä (käyttöönotto, laskujen luonti ja lähetys) sinua neuvoo asiakaspalvelu Hoika p. 09 4177 0741 tai sml(a)hoika.fi.