Keskitetty jäsenlaskutus säästää kuluja ja aikaa

Keskitetty laskutus

Keskitetty jäsenmaksulaskutus tarkoittaa, että palveluun siirtyvien seurojen jäsenten maksujen tilitykset hoidetaan keskitetysti liiton kautta. Seuran laskutettua jäseniään liitto tilittää keskitetylle tilille saapuneista maksuista piireille ja seuroille näiden osuudet. Aiemmin seurat ovat laskuttaneet itse omat jäsenensä ja tilittäneet piirille ja liitolle näiden osuudet.

Keskitetty laskutus vähentää kuluja sekä seuroilta että Metsästäjäliiton piireiltä, kun jäsenlaskun postituskulut, tulostuskulut ja materiaalikulut vähenevät. Samalla postitukseen kuluva työmäärää vähenee oleellisesti kun kirjeiden ja postimerkkien liimailu jää historiaan.

Toimintamalli

Seura luo ja lähettää itse laskut jäsenrekisterissä haluamanaan ajankohtana. Laskulle voi lisätä myös muita laskutettavia asioita, kuten seuraan liittymismaksun, saatetekstin ja liitteitä, esimerkiksi seuratiedotteen.

Keskitetyssä laskutuksessa seuran jäsenrekisterin ylläpitäjä pääsee seuraamaan maksutapahtumia rekisterin kautta. Ylläpitäjä näkee lasku- ja maksutiedot lähes reaaliajassa.

Keskitetyn laskutuksen toimintamalli

Hinta

Keskitetty laskutus on palveluna itsessään maksuton ja seuralle tulevat kulut muodostuvat ainoastaan Postita.fi-palvelun perimästä postitusmaksusta. Kirjeitse lähetettyjen laskujen hinta on tällä hetkellä 1,34 € / lasku (sisältää laskun tulostuksen, kuoren, postimaksun ja postituksen). Laskun mukana menevien liitteiden osalta lisäsivu maksaa 12 senttiä kappaleelta. Sähköpostitse lähetettävät laskut ja liitteet ovat maksuttomia.

Liittyminen

HUOM! Seuran tulee liittyä keskitettyyn laskutukseen laskutuskauden aikana ennen 1. huhtikuuta. Liittyminen tehdään jäsenrekisterissä. Ohje liittymiseen. Keskitetyn laskutuksen käyttöönotto on toistaiseksi mahdollista kaikissa muissa Metsästäjäliiton piireissä paitsi Kainuun piirissä.

Asiakaspalvelu

Keskitetyn jäsenmaksulaskutuksen käytössä (käyttöönotto, laskujen luonti ja lähetys) sinua neuvoo Hoika Oy:n asiakaspalvelu p. 09 4177 0741 tai sml(a)hoika.fi.