Koira nuorelle metsästyskaveriksi

Lahjoitetaan koira nuorelle metsästyskaveriksi

Osana nuorisotyötä Metsästäjäliitto tarjoaa liiton sivuilta paikan, jossa pennun lahjoituksesta kiinnostuneet kasvattajat ja koirametsästyksestä kiinnostuneet nuoret kohtaavat.

Kasvattaja, lahjoita metsästyskoira nuoren metsästäjän kaveriksi

Useat kasvattaja ovat vuosien saatossa auttaneet nuoria metsästäjiä harrastuksessa alkuun lahjoittamalla metsästyskoiran pentuja. Lähde mukaan edistämään nuorten metsästysharrastusta!

Nuori, hae pennun omistajaksi

Pennun omistajaksi voivat hakea kaikki koiran kanssa metsästyksestä kiinnostuneet nuoret. Hakijan tulee olla innokas alle 25-vuotias metsästäjä, jolla on metsästyskortti sekä metsästysoikeus tai mahdollisuus siihen.

Liitä hakemukseen vapaamuotoiset perustelut, miksi juuri sinä olisit tuleva metsästyskoiraharrastaja. Lisäksi hakemuksessa tulee olla hakijan yhteystiedot, ja alle 18-vuotiaalla hakijalla pitää olla huoltajan suostumus koiran hankintaan.

Säännöt

Kun ilmoitat tällä sivustolla pentulahjoituksesta tai haet sivustolla ilmoitettua pentua, sitoudut noudattamaan sivustolla määriteltyjä kasvattajaa ja pennun saajaa koskevia ehtoja. Kasvattaja ja pennun saaja sitoutuvat ilmoittamaan tiedot tapahtuneesta luovutuksesta sekä uudesta omistajasta Suomen Metsästäjäliitolle. Metsästäjäliitolla on oikeus julkaista tietoja lahjoitetusta pennusta ja pennun saajasta julkaisuissaan sekä sosiaalisessa mediassa.

Kasvattaja

• Kasvattaja sitoutuu luovuttamaan pennun vastikkeetta.
  • Pentu on lahjoitettava ensisijaisesti nuorelle, jolla ei ole tällä hetkellä metsästyskoiraa.
  • Koira lahjoitetaan ensisijaisesti nuoren omistukseen. Sijoitussopimus mahdollinen.
  • Pentu on madotettu, rokotettu ja eläinlääkärin tarkastama.
  • Luovutettavan pennun on oltava terve, eikä sillä saa olla hylkääviä rakenteellisia vikoja.
  • Kasvattajalla on oltava Kennelliiton kasvattajasitoumus voimassa.
  • Pentueen vanhempien on löydyttävä Kennelliiton rekisteristä.

Pennun saaja

• Alle 25-vuotias
  • Alle 18-vuotiaalla oltava huoltajan suostumus pennun ottamiseen
  • Voimassa oleva metsästyskortti
  • Metsästysmahdollisuus kyseisen koiran rotutyypilliseen metsästysmuotoon
  • Edellytykset koiran pitämiseen ja sen hyvinvoinnista huolehtimiseen
  • Lahjoitettua koiraa ei saa myydä tai uudelleen luovuttaa. Jos omistaja haluaa luopua pennusta, se palautuu veloituksetta kasvattajalle, kasvattajan näin halutessa. Muussa tapauksessa kasvattaja määrittelee ehdot pennun myymisestä tai uudelleen lahjoittamisesta.
  • Pennun saajalla ei ole oikeutta lopettaa koiraa ilman kasvattajan suostumusta pl. terveydelliset syyt.

Lahjoitettavan pennun tiedot

Kasvattajan yhteystiedot