Maksuton jäsenrekisteri jäsenseuroille

Jäsenrekisteri
Metsästäjäliiton jäsenrekisteri on liiton käytetyin palvelu. Jäsenseurat saavat rekisterin käyttöönsä maksutta.

Helppo tapa hallinnoida isonkin seuran tietoja

Nettijäsenrekisterissä seura voi ylläpitää jäsenlistaa ja käsitellä seuran jäsenten henkilötietoja helposti. Jäsenrekisteriä käytetään selaimella ja se toimii myös kaikilla mobiililaitteilla. Palvelussa on useita toiminnallisia ominaisuuksia kuten viestintä- ja raportointitoiminnot, keskitetty jäsenmaksulaskutus, mahdollisuus ilmoittautua tapahtumiin ja koulutuksiin sekä lukea Jahti-lehden sähköistä versiota.

Tutustu jäsenrekisterin käyttöön

Metsästäjäliitto on tuottanut jäsenrekisteristä ohjevideoita, joiden avulla niin yksittäiset jäsenet kuin seuran jäsenrekisterin ylläpitäjät pääsevät tutustumaan palvelun ominaisuuksiin ja käyttöön. (Videoita on mahdollista katsoa koko näytön tilassa YouTubessa.)

Jäsenen ohjevideot (Näytä videot ja kirjalliset ohjeet klikkaamalla otsikkoa)
Ylläpitäjän ohjevideot (Näytä videot ja kirjalliset ohjeet klikkaamalla otsikkoa)

Muutokset automaattisesti Postin kautta

Osoitteenmuutokset tulevat jäsenrekisteriin Postin kautta, kun jäsen tekee virallisen muuttoilmoituksen postiin. Postin järjestelmä vertaa henkilön nimi- ja osoitetietoja (uutta ja vanhaa osoitetta) ja tekee muutoksen sen perusteella. Järjestelmä ei aina toimi täysin aukottomasti, koska henkilöiden sosiaaliturvatunnuksia ei ole käytettävissä varmennuksessa. Nimenmuutoksen yhteydessä kannattaa varmistaa tietojen päivittyminen ottamalla yhteyttä Hoikaan. Myös tieto jäsenen kuolemasta tulee jäsenrekisteriin Postin kautta ja jäsen poistuu jäsenrekisteristä automaattisesti viimeistään kuukauden kuluttua kuolemasta.

Jäsenellä mahdollisuus omien tietojen muokkaamiseen

Yksittäinen jäsen voi muokata omia tietojaan helposti jäsenrekisterin kautta. Jäsen voi tarkastella ja muuttaa yhteystietojaan sekä vaihtaa markkinointiluvan tilaa.

Kirjautumistunnukset

Kirjautumistunnukset jäsenrekisteriin saa ensisijaisesti oman seuran jäsenrekisterin ylläpitäjältä eli useimmiten seuran sihteeriltä. Ylläpitäjä lähettää järjestelmän kautta kirjautumistunnuksen ja salasanan sähköpostitse.

Voitte ottaa yhteyttä myös Hoikan asiakaspalveluun smlathoika.fi tai puhelimitse 09 4177 0741 ja pyytää sieltä tunnukset. Asiakaspalvelu kysyy jäsennumeroa, joka löytyy jäsenkortista tai Jahti-lehden takakannesta. (Jäsennumero on maksimissaan 7-numeroinen. Riistakeskuksen metsästäjänumero on eri asia, se on 8-numeroinen.)
 Kirjautumistunnukset ovat henkilökohtaiset, joten niitä ei saa luovuttaa muille.

Metsästäjäliittoon liittynyt uusi seura saa seuran ylläpitäjän kirjautumistunnukset Hoikasta. Tunnuksia pyydettäessä tulee ilmoittaa seuran koko nimi ja piiri, jonka alueella se toimii sekä ylläpitäjän nimi ja asema seurassa. Liitä mukaan myös yhteystietosi. Mikäli seuralla on tarvetta useammille ylläpitotunnuksille, ylläpitäjä voi luoda ne asetusten kautta. Tunnusten luovuttaja vastaa luovuttamiensa tunnusten käytöstä.

Toimintamalli

Seura luo ja lähettää itse laskut jäsenrekisterissä haluamanaan ajankohtana. Laskulle voi lisätä myös muita laskutettavia asioita, kuten seuraan liittymismaksun, saatetekstin ja liitteitä, esimerkiksi seuratiedotteen.

Keskitetyssä laskutuksessa seuran jäsenrekisterin ylläpitäjä pääsee seuraamaan maksutapahtumia rekisterin kautta. Ylläpitäjä näkee lasku- ja maksutiedot lähes reaaliajassa.

Hinta

Keskitetty laskutus on palveluna itsessään maksuton ja seuralle tulevat kulut muodostuvat ainoastaan mahdollisista laskujen toimitustavoista. Sähköpostitse lähetettävät laskut ja liitteet ovat maksuttomia.

Hinnat vuodelle 2020 julkaistaan viikolla 9.

Liittyminen

Seuran tulee liittyä keskitettyyn laskutukseen jäsenrekisterin kautta.

Asiakaspalvelu

Jäsenrekisterin ja keskitetyn jäsenmaksulaskutuksen käytössä (käyttöönotto, laskujen luonti ja lähetys) sinua neuvoo Hoika Oy:n asiakaspalvelu p. 09 4177 0741 tai sml(a)hoika.fi.

Tietosuojaseloste

Kysyttävää? Älä epäröi ottaa yhteyttä!

Jari Ruohotie
ICT-päällikkö