Juhlavuoden tuotteet

Juhlavuoden kunniaksi juhlavuoden ilmeellä varustettuna on saatavissa juhlavuoden puukko sekä riistaruon kanssa nautittava metsästäjän lager.

24.4. 2021 Suomen Metsästäjäliitto täyttää komeat sata vuotta. Juhlavuosi on yksi merkkipaalu suomalaisen metsästyksen historiassa: se kunnioittaa eränkäynnin menneisyyttä, mutta luo myös pohjaa metsästyksen tulevaisuuteen tärkeänä osana yhteiskuntaa.

Metsästäjäliitto perustettiin järjestäytyneen metsästyksen puolestapuhujaksi. Järjestäytyneenä liittona voimme yhdessä säilyttää metsästysharrastus luontaisena osana yhteiskuntaa ja tukea metsästysseurojen toimintaedellytyksiä muuttuvassa maailmassa.

Sadan vuoden aikana Metsästäjäliitto on vaikuttanut muun muassa metsästysturvallisuuden parantamiseen, taantuvien vesilintukantojen suojeluun sekä riistanhoidon kehittämiseen.

Tämän päivän Metsästäjäliitto säilyttää eränkäynnin perinteitä yllä. Meille Metsästäjäliitossa on tärkeää vaalia suomalaista eräkulttuuria ja kehittää metsästystä ja riistanhoitoa maassamme. Nostamme esiin metsästyksen hyvinvointivaikutuksia ja metsästäjien arvokasta vapaaehtoistyötä yhteiskunnassa suomalaisen luonnon monimuotoisuuden ylläpitämiseksi.

Suomalaisten metsästäjien edunvalvojana edesautamme kestävää metsästystä ja metsästysseuratoimintaa, sekä koulutamme osaavia ja vastuullisia metsästäjiä. Olemme  kaikkien metsästäjien ja metsästyksestä kiinnostuneiden yhteinen koti.

Tätä sadan vuoden taivalta juhlistamaan olemme luoneet yhteistyökumppaneidemme kanssa ainutlaatuisia juhlavuoden jäsentuotteita, joista vuoden aloittavat riistaruoan kyytipojaksi sopiva juhlaolut sekä keräilypuukot.

Olut on suomalaisesta ohrasta tuulen ja auringon voimalla tuotettu vaalea täysmallasolut, joka sopii monenlaisen riistaruoan kanssa.

Juhlapuukkoa on saatavilla sekä takohiiliteräisenä että damascus-teräisenä. Puukon terässä on komea Metsästäjäliiton logo.